EKÁER RENDSZER – SPECIALITÁSOK – KÖZÚTI ÁRUFORGALOM A 2018. ÉVI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN 2018.06.22.


Időpont Város Helyszín
2018.06.22., 10:00 - 14:00
Budapest Hunguest Hotel Millennium 1089 Budapest, Üllői út 94-98.

EKÁER RENDSZER – SPECIALITÁSOK – KÖZÚTI ÁRUFORGALOM  A 2018. ÉVI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN

2018.06.22. Budapest

Meghívjuk Önt „Az EKÁER rendszer – specialitások – közúti áruforgalom – 2018. évi változások tükrében” elnevezésű szakmai előadásra.

 

Előadónk: Gutyán Tibor – alezredes, NAV Vám- és Pénzügyőri Igazgatóhelyettes Úr

Az EKAER rendszer már mindenki számára ismert, a bejelentési kötelezettség, a velejáró ellenőrzések vonatkozásában, azonban a rendszer összetettsége miatt abban sokkal több minden van, mint ami elsőre látszik.

 

A konferencia során bemutatásra kerül az EKAER rendszer részletes működése, a rendszer által biztosított adatok felhasználásának módjai, illetve az ez idáig elért eredményei, valamint az adóhatóság koncepcióváltásának indokai, céljai. Továbbá értesülhetnek a idei változásokról, aktualitásokról is!

 

Az előadás keretében lehetőséget biztosítunk résztvevőinknek az egyedi problémák, kérdések interaktív megvitatására is.

Tematika:

EKÁER alapjai

  • Az általános forgalmi adó fókuszpontjai az EKÁER tükrében.
  • Magyarország EU csatlakozását követő kereskedelmi forgalom, EKÁER előzmények.
  • Gazdasági, biztonsági visszaélések a közúti árufuvarozás során, fiktív fuvarozási dokumentumok használata.
  • CMR Egyezmény (1971. évi 3. törvényerejű rendelet) legfontosabb tudnivalói, fontos EKÁER összefüggések.
  • EKÁER működésének általános bemutatása (EKÁER, HUGO, NAV), a rendszer lényeges elemeinek általános megismerése.

 EKÁER működésének jogszabályi kerete, a gyakorlat tükrében

  • EKÁER és az Adózás rendjéről szóló törvény
    • Bejelentési kötelezettség
    • Kockázatos termékek
    • Önkéntes bejelentés
    • Bejelentésre kötelezett jognyilatkozata (felelősségi kérdések)
    • Kockázati biztosíték
    • Új kötelezett
    • Kockázatos fuvarozás, nyilatkozattétel, hatósági zár
    • EKÁER jogsértések szankcionálása, mulasztási bírság
    • Áru lefoglalása, jármű visszatartása
    • Hatósági felügyelet

 

EKÁER működéséről szóló jogszabályok gyakorlati megközelítéssel

  • EKÁER működése
    • FELADÓ és a CÍMZETT, meghatalmazottak, végfelhasználó
    • Felrakodás, kirakodás adatainak jelentősége
    • Kockázatos termékek
    • Közúti fuvarozással járó tevékenység, a bejelentési kötelezettség speciális esetei, segítő folyamatábrák, gyakorlati példák
    • Speciális EKÁER mentességek, alanyok, termékkörök, súly és értékhatárok
    • Egyedi mentesség
    • Bejelentési kötelezettség általános szabályai, egyszerűsített bejelentés
    • EKÁER bejelentések tartalma, export, import és belföldi specialitások, gyakorlati példákkal
    • EKÁER bejelentések valóságtartalma a NAV ellenőrzéseinek tükrében

EKÁER szám igénylésének menete, megállapításának rendje, speciális, életszerű fuvarozási helyzetek, ellenőrzési metodika

  • EKÁER bejelentések
    • Azonosított belépés
    • Ügyfél adatok
    • Felhasználók kezelése
    • Engedélyezett szállítmányozó
    • Kedvenc címek
    • Zárolt biztosíték
    • XML feltöltés
    • Import bejelentés
    • Export bejelentés
    • Belföld-belföld viszonylatú bejelentés
  • Fuvarozási, logisztikai élethelyzetek, ellenőrzés
    • Háromszögügylet
    • Vámfelügyelet, közvetett vámjogi képviselet
    • Gyűjtő fuvarozás
    • Logisztikai átrakodás külföldön/Magyarországon
    • Tranzit fuvarozás
    • Kombinált fuvarozás
    • Saját vagyon áthelyezése
    • Kockázati biztosíték
    • Általános ellenőrzési tapasztalatok
    • Mulasztások, csalárd magatartások
    • Jogkövetkezmények

 

A konferencia részletei:

09:30-tól érkezés, a résztvevők regisztrációja

10:00-14:00: Gutyán Tibor – alezredes, NAV Vám- és Pénzügyőri Igazgatóhelyettes Úr

12:00-12:30 Ebédszünet, kétfogásos ebéd

Helyszín:

Hunguest Hotel Millennium ***

(1089 Budapest, Üllői út 94-98.)

 

Teljes ár: 24.900 Ft+Áfa/fő/konferencia (Bruttó: 31.623 Ft/fő/konferencia)

  • Kedvezményes ár, ha 2018. 06.15-ig jelentkezik és át is utalja a részvételi díj összegét: 22.900Ft+Áfa/fő/konferencia (Bruttó: 29.083 Ft/fő/konferencia)
  • 3 vagy több fő jelentkezése esetén kérje egyedi, cégére szabott ajánlatunkat!

 

A részvételi díj magában foglalja:

  • a regisztrációkor átadott mappát, előadás anyagot, jegyzetet, tollat
  • érkezéskor bekészítve: kávét/teát, üdítőt/ ásványvizet, pogácsát
  • ebédkor: kétfogásos ebédet, üdítőt/ásványvizet, kávét/teát.

 

Rendezvényünk minden résztvevőjének biztosítjuk az étkezést, nem kell külön igényelni!

A változás jogát fenntartjuk!




Kérdések, vélemények

Cégünk minőségpolitikája

Diamond Top Consult Üzletviteli Tanácsadó és Szolgáltató Kft., mint felnőttképzési intézmény a képzéseiben résztvevők számára nyújt piacképes, naprakész tudásanyagot, tapasztalt oktatók közreműködésével.

Ismerjen meg minket
;