EKÁER gyakorlat érthetően – speciális helyzetek és ügyletek, hasznos állásfoglalások 2018.11.15.
Időpont | Város | Helyszín |
2018.11.15., 10:00 - 14:00 | Budapest | Hunguest Hotel Millennium |
EKÁER gyakorlat érthetően – speciális helyzetek és ügyletek, hasznos állásfoglalások
2018. november 15. 10:00 – 14:00, Budapest
Az EKAER rendszer már mindenki számára ismert, a bejelentési kötelezettség, a velejáró ellenőrzések vonatkozásában, azonban a rendszer összetettsége miatt abban sokkal több minden van, mint ami elsőre látszik.
A konferenciánk célja, hogy a több éve működő rendszerrel kapcsolatban információt, a kezelésére pedig megoldást adjon. Fontos ez, hiszen az ellenőrzések mindennaposak.
Konferenciánkon előadónk kitér a gyakorlatban tapasztalható tipikus problémákra, bemutatja és megosztja azon gyakorlati, ellenőrzésekkel kapcsolatos tapasztalatait, melyek segítséget nyújtanak a rendszer helyes használatához.
A konferencia során bemutatásra kerül az EKAER rendszer részletes működése, a rendszer által biztosított adatok felhasználásának módjai, illetve az ez idáig elért eredményei, valamint az adóhatóság koncepcióváltásának indokai, céljai. Továbbá értesülhetnek a idei változásokról, aktualitásokról is!
Tematika:
- EKAER és lényeges kapcsolódási pontjai
- Áfa visszaélések formái az EKAER tükrében.
- CMR Egyezmény (1971. évi 3. törvényerejű rendelet) legfontosabb tudnivalói, fontos EKÁER összefüggések.
- EKÁER működésének általános bemutatása (EKÁER, HUGO, NAV), a rendszer lényeges elemeinek általános megismerése.
2. EKÁER működésének jogszabályi kerete, a gyakorlat tükrében
- EKÁER és az Adózás rendjéről szóló törvény
- Bejelentési kötelezettség
- Kockázatos termékek
- Önkéntes bejelentés
- Bejelentésre kötelezett jognyilatkozata (felelősségi kérdések)
- Kockázati biztosíték
- Új kötelezett
- Kockázatos fuvarozás, nyilatkozattétel, hatósági zár
- EKÁER jogsértések szankcionálása, mulasztási bírság
- Áru lefoglalása, jármű visszatartása
- Hatósági felügyelet
3. EKÁER működéséről szóló jogszabályok gyakorlati megközelítéssel
- EKÁER működése
- FELADÓ és a CÍMZETT, meghatalmazottak, végfelhasználó, Kockázatos termék átvevő
- Felrakodás, kirakodás adatainak jelentősége
- Kockázatos termékek
- Közúti fuvarozással járó tevékenység, a bejelentési kötelezettség speciális esetei, segítő folyamatábrák, gyakorlati példák
- Speciális EKÁER mentességek, alanyok, termékkörök, súly és értékhatárok
- Egyedi mentesség
- Bejelentési kötelezettség általános szabályai, egyszerűsített bejelentés
- EKÁER bejelentések tartalma, export, import és belföldi specialitások, gyakorlati példákkal
- EKÁER bejelentések valóságtartalma a NAV ellenőrzéseinek tükrében
4. EKÁER szám igénylésének menete, megállapításának rendje, különleges fuvarozási, logisztikai élethelyzetek, általános és speciális ellenőrzési tapasztalatok
- EKÁER bejelentések
- Azonosított belépés
- Ügyfél adatok
- Felhasználók kezelése
- Engedélyezett szállítmányozó
- Kedvenc címek
- Zárolt biztosíték
- XML feltöltés
- Import bejelentés
- Export bejelentés
- Belföld-belföld viszonylatú bejelentés
- Különleges fuvarozási, logisztikai élethelyzetek, ügyletek, ellenőrzés
- Három szereplős ügylet
- Vámfelügyelet,
- Közvetett vámjogi képviselet (FELADÓ export és import)
- Gyűjtő fuvarozás (mentességek kötelezettségek)
- Több kirakodás, több felrakodás Magyarországon, EU-ban
- Logisztikai átrakodás külföldön/Magyarországon (EKAER szám(ok) igénylése)
- Tranzit fuvarozás ( áthaladás, komissiózás, tárolás) elhatárolás kérdései
- Kombinált fuvarozás (vasúti, vízi, légi)
- Saját vagyon áthelyezése (saját tulajdon mozgatása)
- Göngyölegek (számlázva/visszáruként)
- Visszáru EKAER bejelentési kötelezettsége
- Vásárolt gépjármű „saját lábon” közlekedik
- Bizományosi értékesítés
- Futárposta 40kg.
- Egyéb célú behozatal, bérmunka, címzett kérdésköre
- Nagybani piacon történő értékesítés
- Kockázatos és nem kockázatos termékek együtt szállítása, mentességi elhatárolás, bejelentési variációk
- Kivitel után, másik tagállamban harmadik országos export
- Szolgáltatás vagy termékértékesítés történik?
- INTERMODÁLIS fuvarozás EKAER-BEN
- Belföld-belföld konszignációs raktár
- Kockázati biztosíték (mértéke, mentességek)
- Általános ellenőrzési tapasztalatok (tévedések, adminisztrációs hiba, mulasztás, hanyagság, csalárd magatartások)
- Jogkövetkezmények (jogkövetési vizsgálatok általános tapasztalatai)
5. Kérdések-válaszok
A konferencia részletei:
09:30-tól érkezés, a résztvevők regisztrációja
10:00-14:00: Gutyán Tibor – alezredes, NAV Vám- és Pénzügyőri Igazgatóhelyettes Úr
12:00-12:30 Ebédszünet, kétfogásos ebéd
Részvételi díj:
- 2018.11.08.20-ig történő jelentkezés esetén (amennyiben a díj a konferenciát megelőzően kiegyenlítésre kerül): 24.900 Ft + Áfa /fő/konferencia (Bruttó: 31.623 Ft)
- 2018.11.08. után történő jelentkezés esetén: 26.900 Ft+Áfa/fő/konferencia (Bruttó: 34.163 Ft)
- 3 vagy több fő jelentkezése esetén kérje egyedi, cégére szabott ajánlatunkat!
A részvételi díj magában foglalja:
- a regisztrációkor átadott mappát, előadás anyagot, jegyzetet, tollat
- érkezéskor bekészítve: kávét/teát, üdítőt/ ásványvizet, pogácsát
- ebédkor: kétfogásos ebédet, üdítőt/ásványvizet, kávét/teát.
- (Vegetáriánus, gluténérzékeny ebéd igényét, kérjük a jelentkezéskor jelezze!)
Rendezvényünk minden résztvevőjének biztosítjuk az étkezést, nem kell külön igényelni!
Helyszín:
Hunguest Hotel Millennium ***
(1089, Budapest, Üllői út 94-98.)
Parkolásra vonatkozó információk: A szálloda zárt parkolója térítés ellenében vehető igénybe, személygépkocsi részére 2500 Ft / napi áron. Továbbá a hotelt övező utcákban a KRESZ szabályait figyelembe véve lehet parkolni 175 Ft/óradíj megfizetése ellenében.
A változás jogát fenntartjuk!